När ord sviker en

Jag är inget duktig på att skriva när jag vill få ut ngt ur systemet. Istället så sjunger jag. Musik är för mig som dagboken är för andra. Det finns musik för varje tillfälle. Känslor förmedlade i ton och text. Så när jag mår dåligt, är glad, ledsen eller arg så märks det på min musik. Mitt liv är fortfarande en enda röra, vilket gör att jag byter musikstil varje sekund typ och vet ni vad...med musik som sällskap så får jag göra det. Musiken bryr sig inte om jag byter humör varje sekund, eller om jag tänker konstigt. Den bara finns där och hjälper mig beskriva det mina ord inte själv kan uttrycka. Den finns där hela tiden och påminner mig om att jag är inte ensam om att känna så. Så när allt annat i omgivningen sviktar, tar jag stöd i det här.

Corinne Bailey Rae – Put Your Records On
Seether – Fake It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0