Återhämtning

Sakta men säkert börjar man återhämta sig och ladda på nytt för mer plugg...Men mest av allt just nu så önskar jag att jag kunde få vakna upp varje morgon och känna att jag fick göra det som jag vill göra och inte det jag MÅSTE göra. Måste är för övrigt ett av de mest vanliga, energikrävande och negativa orden som finns enligt mig. Min lärare i svenska sa en gång att man inte måste göra någonting, man har ju alltid ett val. Men jag anser att visst "måste" du göra vissa saker, då valet står mellan det som borde göras och något som knappt är valbart så blir det här valet mer till ett måste. Nu låter jag väldigt negativ här men det är jag inte. Jag bara njuter av att jag för ett tag kan vakna upp och inte känna (tänka på) massa måsten och jag sörjer att jag faktiskt inte får göra det oftare.

 

Jag har haft en underbar dag idag tillsammans med två av mina absolut bästa vänner, Martin (min pojkvän) och Edling (som droppade in och snodde till sig en nackmassage från mig och kollade Step up med oss). Förmiddagen tillbringade Martin och jag framför böckerna, dock blev det inte lika mycket att vi tittade i böckerna och gjorde uträkningar utan snarare att vi ritade gubbar över matte och fysikpapperna. Känner verkligen inte något som helst driv och ingen direkt självdisciplin att direkt ta tag i skolan. Men vettu vad...jag MÅSTE hur lite jag än vill och orkar. Så det får bli att man sitter lite varje dag de sista dagarna nu.

 

Puss och hej



Kommentarer
Postat av: Emelie

Man måste inte, bara man kan ta konsekvenserna.

2010-03-05 @ 08:38:59
URL: http://torslan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0