En virrig text som ni antagligen inte kommer att förstå

Det kan vara för att det är mitt i natten och för jag alltid brukar tänka mer då och bli mer känslosam. Men jag fick lust att skriva några rader.

Att se ett hinder och veta att det är svårt är lättare än att veta att det kommer utan att kunna förbereda sig för det. Att vänta på en smäll som kanske kan komma är värre än att veta att den ska komma. Det finns inget värre än att gå runt med en känsla av att något stort kommer att hända utan att veta om det faktiskt är så. Det är inte lätt när det är svårt. Men det är alldeles för svårt att hålla sig ifrån att tro att man ska åka på en smäll när man har det alldeles för lätt. Det är kanske pessimistiskt att säga så men har man åkt på smällen förut kommer man aldrig att sluta oroa sig. Men den tanke som går igenom mitt huvud just nu är att jag önskar att jag kunde få sluta oroa mig för något som hänt för länge sen men som fortfarande gör att jag inte vågar ha det för lätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0