Måste skriva av mig nu...

Jag har väldigt dåligt självförtroende just nu...pga skolan.

Det känns som om allt skolarbete går åt helvete och att jag misslyckas med allt. Efter matteprovet som gick åt helvete har det känns som om allting är jättesvårt och det självförtroendet som jag brukar ha gällande skolarbete har försvunnit.
Det känns så tråkigt...jag brukar ändå tycka skolan är helt okej och till och med kul... inte nu. Känns som om jag bara misslyckas. Jag vet inte heller vad jag ska göra åt det...ämnen som jag har haft bra koll på och till och med vart duktig i failar jag i (i min bemärkelse failar jag när jag inte uppnår det jag förväntar av mig själv). Det är ingen annan som sätter den här pressen på mig, utan jag sätter den själv. Vill nog bevisa för mig själv att jag kan, att jag är duktig. Men just nu orkar jag inte längre, det känns som om jag kämpar och bara misslyckas. Känns som om jag gör mitt bästa men det räcker inte. Jag är så trött på allt. har nog bara en väldigt stor svacka och förkylningen hjälper väl inte till.
Men jag känner mig väldigt nere och ganska så misslyckad just nu...
hoppas att det blir bättre snart.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Det löser sig. Visst du failade kanske.. men det gör man alltid.. Även den bäste gör det!



Ta en liten paus? Inte helt lägga av med allt men kör på med det viktiga och tag tag i matten innan proven. Skolan handlar om svackor. Man måste anpassa skolarbetet efter det. Nu vet jag (eftersom att jag går i din skola) att vi har ett mycket högre tempo än övriga skolor. Vi får otroligt mycket att göra och mycket lite tid att göra det.



Gör något annat än plugg efter skolan. Jag vet dock inte om du gör det... Jag brukar lägga mig i sängen och kolla serier och bara ta det lugnt. Gärna med te eller kaffe för att få energi till plugget sen. När du käkat så får du gå en prommis eller så? Jag tipsar om att inte se serierna när de går på tv.. Jag pluggar runt den tiden och att ta en paus på en timme då får mig bara att tappa all vilja till jobb sen..



Hoppas att det löser sig!

/Henrik Nv3c

2009-11-18 @ 21:40:17
Postat av: frida

Jag är helt säker på att du inte r den enda som känner så här, jag känner precis samma sak! men jag antar att det är the story of naturplanet, det är hårt. Men damn vad stolt du borde vara sen till jul, när du tänker tillbaka "shiet, jag hade verkligen en pissig svacka efter höstlovet, men jag klarade mig ju"!

2009-11-19 @ 16:50:44
URL: http://jagheterfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0