Efter idol-stormen

Igår sökte jag till idol :D
Kl 08.30 stod jag och Martin i kön som redan hade blivit en mil lång (de öppnade inte förren 10.00). Solen var redan framme och värmde skönt...tyckte vi då. 7 timmar senare var det inte lika skönt.
Osmarta som vi var fick vi inte med oss varken vatten eller ngt  äta då vi trodde att någon av oss skulle kunna smita ur kön och handla ngt att äta senare. Tyvärr var inte det möjligt då vi befann oss i en mänsklig boskapsjord som stod packade som sillar i den stekande solen. Dock kom en räddare i nöden i form av Edling och lyckades få in både mat och vatten till oss :D (Du är en ängel Emelieee!!!)

Efter 7 timmars väntan kom vi in i Hovet som bland de sista som kom in. Vi var inte sist in för att vi stod sist i hela kön utan för att de vid mitten på dagen delade kön precis bakom oss och skickade hem alla de som stod bakom, de kunde helt enkelt inte ta in så mycket folk samma dag. Jippie för oss som stod på rätt sida av delningen!!

Martin är min fullständiga idol då han stod där med mig hela dagen och stöttade mig... Finns ingen sötare kille på den här planeten är min pojkvän <3 Han är verkligen helt underbar

När det väl började dra ihop sig och jag hade fått ett nummer på magen var det nog Martin som var mer nervös än vad jag var. Av någon anledning var jag inte alls nervös, när det väl drog ihop sig igår så jag var bara helt lugn och fokuserad. Var nervös hela förra veckan, igår var jag helt lugn. Mystiskt det där...

Efter 10,5 timmas väntan var det dags att bli utvärderad av juryn, då kom lite nervositet men inte alls farligt :O Jag gick tyvärr inte vidare...men det berodde inte på sången utan det var något annat som inte stämde. Gissar att det kan vara åldern.

Men jag är inte ledsen för det ^^

För jag gjorde det!! jag ställde upp, jag gjorde det jag sa att jag skulle göra och jag blev inte krossad.

Vet ändå inte vad jag skulle gjort om jag gick vidare... Älskar att sjunga och det är mitt liv men jag vet inte om jag skulle vilja bli stor som artist. Verkar vara en jobbigt liv

På kvällen åkte Martin och jag hem till Robin där Peter, Miche, Edling, Nr.2 och (självklart) Robin var. De var så söta och hade bakat en tårta till mig för att jag var med. Jag har underbara vänner!! Gud va ni ställer upp guys!

Jag vet inte vad jag ska skriva är bara överväldigad av alla goa människor!!

Ni är helt fantastikska och Martin...gud va jag älskar dig!!<3

Pussar från en överväldigad och trött Maria





Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att du inte gick vidare :( Men du har iaf oss (om det är nått att vara glad åt) :D

2009-04-26 @ 23:32:24
Postat av: Edling

Jag är i alla sjukt stolt över dig att du vågade ändå! :)

puss <3

2009-04-27 @ 14:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0